Értékek… Nehéz meghatározni. Érték a Való Világ? Érték az Édes Élet? Nézőpont kérdése. De értékessé tudjuk tenni azokat!!! Még ha ez furán vagy viccesen is hangzik. Érdemes elolvasni az alábbi interjút, ha valaki felháborodik ezen az állításon!
Hiába teszünk úgy a villamoson, a metrón vagy a munkahelyen, mintha nem tudnánk ki az az Alekosz vagy VV Éva, valljuk be, többségünk hallott már róluk. Szerintem nem bűn ezt bevallani, mert fogyasztók vagyunk. Talán nem véletlen, hogy nem az Élet és Irodalom vagy a Színház és Muzsika a legolvasottabb sajtótermékek, s az sem véletlen, hogy nem a Mindentudás Egyetemét vagy a parlamenti közvetítéseket nézik a legtöbben, hanem a kereskedelmi csatornák és bulvárújságok viszik a prímet. Valóban igaz, hogy a kereskedelmi csatornák esti műsorai sokszor sekélyesek, botrányosak, alpáriak, viszont mint leendő marketing szakember lehet, sőt biztos, hogy megvédeném Kolosit abban a tekintetben, hogy ezek a műsorok, mint például a Való Világ, néha tényleg tudnak ÉRTÉKet közvetíteni. Gondoljunk csak bele! Milyen médiumot használnánk egy dohányzás ellenes kampányhoz? Van-e esetleg olyan felület, amely naponta akár másfél, kétmillió emberhez juthat el, olyan tizen- huszonévesekhez, akik nem olvasnak nyomtatott sajtót, szinte csak a közösségi médiát használják, vagy olyan felnőttekhez, akik a bulvármédia napi fogyasztói (kutatások alapján ez a magyar lakosság kb 70 százaléka)? A válasz: igen, van: Való Világ, Budapest éjjel-nappal, Édes Élet, s sorolhatnám akár napestig. Még ha nehéz is bevallani, s nem ez az elsődleges célja ezeknek a műsoroknak, de egy ügy mögé állva hihetetlen sikereket érhetnek el. A Való Világnak sikerült 180 millió forintot összegyűjteni egy hét alatt a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítvány javára. Tegyük a szívünkre a kezünket! Ez sikerült azóta vagy azelőtt bármely más közszolgálati műsornak? Nem...
http://hvg.hu/velemeny/20110518_kolosi_peter_alekosz?FullComment=true#comments