Volt egy termék, amely egy volt a sok közül. Az évtizedek során termékből brand lett, s mostanra nyugodtan mondhatjuk, hogy ennél ma már sokkal többet jelent. Egy közösségi élmény, egy életérzés. Ez a Coca-Cola.
Az utóbbi néhány évben izgatottan vártuk, hogy újabb és újabb érzelmekre ható programokat indítson el a cég. Mindig sikerül olyan üzeneteket közvetítenie, amelyek képesek az emberek szívébe és agyába beférkőzni, az emberek emlékezni fognak rájuk, beszélnek róluk az utcán, s szeretnének részese lenni ennek az élménynek. Olyan hívószavakat használnak, mint a szeretet, a mosoly, az együvé tartozás, a megszállott hős. Ezek azok az üzenetek, amelyek bármely nyelven egyértelműek, könnyen befogadhatók, magunkévá tehetők. Annak ellenére, hogy egy multinacionális cégről beszélünk, a Coca Cola-t sajátunknak érezhetjük, mert egyszerű, emberi értékeket közvetít, amelyre minden ember vágyik, mindenki képes velük azonosulni. Ha meglátok egy Coca-Cola reklámot, érdekes, de valahogy mégis átjár az az érzés, hogy mennyi apró, jó dolog van az életben, amelyet észre sem veszünk, s azon veszem észre magam, hogy a reklám mosolyt csal az arcomra. Szinte hihetetlen, hogy egy reklám ennyire képes legyen arra, hogy ezeket az egyszerű emberi értékeket közvetítse, ezáltal elérve elsődleges célját, azaz hogy Coca-Cola-t vásároljunk.
Szerintem a Coca-Cola azon ritka cégek közé tartozik, akik a profitszerzés mellett vagy éppen azért képesek arra, hogy valódi érzéseket közvetítsenek, s nincs az az érzésünk, hogy ez csak egy beállított reklám, egy megtervezett jelenet, hanem úgy érezzük, hogy ez velünk is megtörténik nap mint nap, s valóban rólunk szól a reklám.
A lenti linkre kattintva akár ti is hősökké válhattok a Coca-Cola által! Ti mit gondoltok erről az akcióról? Nekem nagyon bejön! :)
http://www.marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=31180