Hallottatok már az OPAL-ról? Nem, nem az ásványra gondolok, hanem arra a fogyasztói rétegre, akik a mai gazdaságban jelentős piaci erőt képviselnek. Ők az Older People with Active Lifestyle. A csoport elnevezéséből kiderül, hogy idősebb emberekről van szó, jellemzően 60 év felettiekről. A XXI. század elöregedő társadalmaiban (a probléma nem csak Magyarországon van jelen) igen fontos és egyre nagyobb csoport képviselői olyan idősödő emberek, akik aktív életmódot folytatnak, mely jelentheti a nyugdíj melletti munkát, a sportolást, a turizmusban való aktív részvételt és egyéb tevékenységeket. A régi motorosokból álló új (és egyre növekedő) fogyasztói réteg igényeinek kielégítésére egyre nagyobb figyelmet fordítanak például a turizmusban, hiszen a turisztikai szakemberek felismerték, hogy az általában magas minőséget, sokrétű programokat és különféle szolgáltatásokat kereső vendégek vásárlóereje magas, tehát az igénybe vett szolgáltatásokért akár magasabb összeget is hajlandóak kifizetni. Ha azonban az OPAL képviselői hajlandóak a turizmusra költeni, akkor minden bizonnyal más gazdasági szektorokban is aktivizálhatnánk ezt a fogyasztói csoportot, új termékeket és szolgáltatásokat kialakítva új keresletet teremthetnénk. A téma fontossága magáért beszél, a világ minden táján kiemelten fontos elősegíteni, hogy ne csak a turizmusban, hanem minél több területen aknázzuk ki az OPAL piaci erejét. Mindez sokrétű piackutatást, termékfejlesztést igényel, valamint szükség van a jelenleg tevékenykedő szakemberek továbbképzésére, illetve megújult szemléletű, célirányos oktatásra is, hogy a jövőben újabb és újabb irányokat keresve tovább fejlődhessen a termék- és szolgáltatás piac.
Régi-új fogyasztói réteg: az OPAL
2014.04.27. 09:39 Marketinger
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://onlinemarketinger.blog.hu/api/trackback/id/tr916092234
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.